Over mij

Over mij

12 september 2001. Met het AD en De Telegraaf in mijn handen ga ik zitten. Klas 4 van de mbo-opleiding Bedrijfsadministratie op het Da Vinci College in Dordrecht. Oorlog in VS kopt De Telegraaf. ‘Goed, we gaan starten met statistiek.’ Mijn leraar begint de les alsof het een doodnormale dag is. Mijn klasgenoten slaan braaf hun lesboek open. Het kost me moeite om niet te protesteren: ‘Boeit mij die les! Ik wil het over belangrijkere zaken hebben.’ Een dik jaar later doe ik de toelatingstoets voor de studie Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Met succes: ik word samen met nog 179 goed-scorende nieuwsjunkies direct toegelaten tot de populaire studie.

AD

Een dag na mijn afstuderen eind 2007 treed ik als sportverslaggever in dienst bij AD De Dordtenaar en AD Rivierenland. Na een kleine twee jaar stap ik over naar de algemene nieuwsredactie van AD Rivierenland. Mijn laatste jaren in vaste dienst bij de krant schrijf ik vooral verhalen voor AD De Dordtenaar. In veel dorpen, wijken en straten in de Alblasserwaard, Vijfheerenlanden en Drechtsteden teken ik bijzondere, verdrietige en soms bizarre verhalen op.

In 2018 is het tijd voor een nieuwe uitdaging. Ik krijg de kans om als senior communicatieadviseur aan de slag te gaan bij de Stichting Werelderfgoed Kinderdijk. Een nieuw vak leren. Tien minuten fietsen vanuit mijn woonplaats Nieuw-Lekkerland naar dat fenomenaal mooie Werelderfgoed.

Ik ben er verantwoordelijk voor het hele pakket. Enkele kerntaken: de interne communicatie naar personeel, vrijwilligers en molenbewoners, de externe communicatie naar tal van belanghebbenden en betrokkenen, perswoordvoering, begeleiding van internationale cameraploegen, advisering over strategische vraagstukken en content creëren (tekst en beeld) voor de veelgelezen website, sociale media en nieuwsbrieven. Het zijn leerzame jaren. Na een noodzakelijke reorganisatie vanwege de coronapandemie word ik in oktober 2020 als hoofd marketing & communicatie ook medeverantwoordelijk voor de marketing(strategie) van de stichting. Een rol die wat minder goed bij mij past. 

Tekstbureau GroenWit

Starten als zelfstandige. Een eigen bedrijfje: Tekstbureau GroenWit. Ik kan gerust zeggen dat in de zomer van 2021 een lang gekoesterde wens in vervulling gaat. Met vijftien jaar ervaring als schrijver en communicatieadviseur durf ik de stap ‘eindelijk’ te maken. Voor u als opdrachtgever wil ik allereerst een betrouwbare partner zijn, van wie u betrokkenheid mag verwachten.

In mijn vrije tijd gaat de aandacht vooral naar dochters Madée (6), Amélie (4) en Josefien (0) en vrouw Sanne. Ter compensatie voor het vele bureauwerk loop ik wekelijks hard tussen de Alblasserwaardse knotwilgen en koeien. Op zaterdagmiddag kijk ik met vrienden een potje voetbal bij de mooiste club van de regio: VV Nieuw-Lekkerland. De clubkleuren? Juist! 

12 september 2001. Met het AD en De Telegraaf in mijn handen ga ik zitten. Klas 4 van de mbo-opleiding Bedrijfsadministratie op het Da Vinci College in Dordrecht. Oorlog in VS kopt De Telegraaf. ‘Goed, we gaan starten met statistiek.’ Mijn leraar begint de les alsof het een doodnormale dag is. Mijn klasgenoten slaan braaf hun lesboek open. Het kost me moeite om niet te protesteren: ‘Boeit mij die les! Ik wil het over belangrijkere zaken hebben.’ Een dik jaar later doe ik de toelatingstoets voor de studie Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Met succes: ik word samen met nog 179 goed-scorende nieuwsjunkies direct toegelaten tot de populaire studie.

AD

Een dag na mijn afstuderen eind 2007 treed ik als sportverslaggever in dienst bij AD De Dordtenaar en AD Rivierenland. Na een kleine twee jaar stap ik over naar de algemene nieuwsredactie van AD Rivierenland. Mijn laatste jaren in vaste dienst bij de krant schrijf ik vooral verhalen voor AD De Dordtenaar. In veel dorpen, wijken en straten in de Alblasserwaard, Vijfheerenlanden en Drechtsteden teken ik bijzondere, verdrietige en soms bizarre verhalen op.

In 2018 is het tijd voor een nieuwe uitdaging. Ik krijg de kans om als senior communicatieadviseur aan de slag te gaan bij de Stichting Werelderfgoed Kinderdijk. Een nieuw vak leren. Tien minuten fietsen vanuit mijn woonplaats Nieuw-Lekkerland naar dat fenomenaal mooie Werelderfgoed.

Ik ben er verantwoordelijk voor het hele pakket. Enkele kerntaken: de interne communicatie naar personeel, vrijwilligers en molenbewoners, de externe communicatie naar tal van belanghebbenden en betrokkenen, perswoordvoering, begeleiding van internationale cameraploegen, advisering over strategische vraagstukken en content creëren (tekst en beeld) voor de veelgelezen website, sociale media en nieuwsbrieven. Het zijn leerzame jaren. Na een noodzakelijke reorganisatie vanwege de coronapandemie word ik in oktober 2020 als hoofd marketing & communicatie ook medeverantwoordelijk voor de marketing(strategie) van de stichting. Een rol die wat minder goed bij mij past. 

Tekstbureau GroenWit

Starten als zelfstandige. Een eigen bedrijfje: Tekstbureau GroenWit. Ik kan gerust zeggen dat in de zomer van 2021 een lang gekoesterde wens in vervulling gaat. Met vijftien jaar ervaring als schrijver en communicatieadviseur durf ik de stap ‘eindelijk’ te maken. Voor u als opdrachtgever wil ik allereerst een betrouwbare partner zijn, van wie u betrokkenheid mag verwachten.

In mijn vrije tijd gaat de aandacht vooral naar dochters Madée (6), Amélie (4) en Josefien (0) en vrouw Sanne. Ter compensatie voor het vele bureauwerk loop ik wekelijks hard tussen de Alblasserwaardse knotwilgen en koeien. Op zaterdagmiddag kijk ik met vrienden een potje voetbal bij de mooiste club van de regio: VV Nieuw-Lekkerland. De clubkleuren? Juist!